آذر ۱۷، ۱۳۹۰

فرایند زندگی

جریان دایمی آزمایش الهی در زندگی آنرا به فرایندی همیشه پویا و بارور با قابلیتهای ماهوی عالی و در اوج زیباییهای حقیقی تبدیل میکند که هر کس فراخور ظرفیتش توان درک و کشف سهم خود را از آن داراست.
آزمایش الهی همیشه در عالیترین شکل خویش در حال رخ دادن است. زیباییهای ذاتی نهفته در زندگی در هر لحظه از آن برای هر انسانی در حال عرضه شدن است. اگر ما در بیشتر اوقات چنین دریافتی نداریم، علتش آلایشهای خودمان است. آلایشهایی که حواسمان و فهممان را ضعیف میکنند.
حتی در بدترین اوقات زندگیمان که در پایینترین سطح وجودی خویش به سر می‌بریم، در تکراری ترین روزمرگیها، در کسل کننده ترین روزها، در حقیرانه‌ترین و مفلوک‌ترین زندگیها، در سخت‌ترین بیماریها، در جبر آمیزترین شرایط، باز فرایند زندگی  به عالیترین شکل خود به آدمی امکان انتخابی در جهت رشد یا تباهی میدهد و حامل معانی بلندی از زیبایی و حقیقت است که برای همان انسان گرفتار قابل کشف و درک و بهره گیری است.
 

۲ نظر:

ناشناس گفت...

شما که اعتقاد دارید به آزمایشات خداوندی! میشود تو ضیح دهید، حتی در یک خط! که از دست رفتن این همه جوان و کودک بی گناه بر اثر بی احتیاطی یک راننده و داغدار کردن یک شهر!!! چه نوع آزمایشیست؟ مگرنه گفته عشقش به ما هزار برار از عشق مادر به فرزند است؟! آیا این انصاف و مرام خداوندیست که دل یک مادر همیشه با خدا را بشکند و زمینگیرش کند، فقط محض آزمایش؟! تا ببیند حالا آن مادر چه می کند؟!
لطفا" حتی یک خط هم شده توضیحی بدهید! قصد و حوصله ی بحث ندارم! به دنبال جوابم!

ناشناس گفت...

نمیشود در یک خط توضیح داد کاش حوصله داشتید! اقتضای دوست داشتنش رشد ماست و رشد ما پدیده ای رنج آور است. نگاهی که ملاک همه خوبیها در بی درد زندگی کردن باشد نگاه معنوی به هستی انسانی در دنیا نیست. آن نگاهی که شما دارید کاری به بعد از دنیا ندارد. و با چنین نگاهی آزمایش بی معنی هست. دنیا در نگاه دینی محل آزمایش هست برای رسیدن به رشد شایسته انسانی. و این آزمایش شدن خیلی وقتها با رنج و خیلی وقتها با لذت همراه است.